Wednesday, October 15, 2008

Saudari Baru- Aminah Assilmi

Assalamualaikum...Here i am again with my latest update. As ussual...at night, after i'm finished with my work (mutola'ah) I'll surf the internet...hoping of finding some good article to read or beneficial blog to dig in. So.....i found this http://www.darulnuman.com/cgi-bin/forum/YaBB.pl?board=2&action=display&num=1278. This is a story about a revert in USA .After reading it, Allahu Akhbar, Allah is so great! He loves his servants so much. But unfortunately we hardly notice it. This new muslim sister made so much effort in propergating Islam , not just conveying what she ha learned and know...but she preached our religion with such great fikr that "i want everybody to love Islam!" Her yaqeen was so strong that Islam is a true religion. She never feared the taunts from her family, her friends she once had..the people around her. The only thing she knows and believe in is Allah Ta'ala. Bile fikir tentang diriku sendiri....Allah.....mengapa aku tidak sehebat dia? Lagi terasa coz kebetulan tersame name la pulak kan....
"kITA aKAN lEbiH meNgHaRgAI cAhAyA jIka dUlU hIDuP DaLaM KEgeLaPaN"
Tp kita dah lame duduk dalam cahaya....so kurang sikit pengahargaan yang diberikan kepada cahaya yang semula jadi tu...Macam orang buta..abru lepas operation mesti excited...seronok and gembira tidak terkata coz dapat tgk dunia and cahaya selepas sekian lame.Kite yang tiap pagi celik mate nampak cahaya....perasaan tak de la excited semacam kan? Biasa je...Tak pernah pulak terlintas di hati untuk gembira dengan cahaya pagi yang indah! Cahaya pagi...Cahaya Islam....

1 comment:

pencinta novel said...

Salam Ukhwah sedari dr.iman...saya penulis cerpen ana:ustaz...what i wanna say here is...time kasih 4 the comment n saya amat menghargainya. Citer psl ustaz Ammar tu adalah inspirasi dari Ustaz Akhil Hayy yg tlah mengubah corak para remaja...n i travel in my mind...mcm mana nk bagi remaja2 ni suka dengar cermah...n, as the remaja, saya rasa saya suka lagi dengar ceramah yg 'segera', yg senang diingat n akan slalu menjadi ikutan...n, tempoh 10 minit tu adalah lebih baik sbb para pelajar memerlukan masa yg lebih untuk belajar dlm kelas...so, x le mengganggu sgt...n, saya rasa citer ni mungkin ader dlm alam realiti ni...papepun, kita doakan moga2 citer saya wat tu dpt mengubah negara kita yg tercemar dgn kapel, kes lupa diri, n , masalah remaja...