Saturday, January 24, 2009

Isu Palestin

Assalamualaikum.....

Sekarang isu Palestin sangatlah hangat seperti yang diketahui oleh semua orang, Muslims and the Non Muslims too. Everywhere dalam dunia blogging ni...banyak articles, gambar2 and tak kurang juga yang letak online tabung derma di blog masing masing. Walaupun tak semua yang berusaha membantu rakyat Palestin, tetapi, boleh dikatakan RAMAI!

Saya tak pernah lagi nyatakan apa2 tentang isu ni, but tonight, saya rasa macam nak katakan sesuatu. I obviously dont have the right to demand you visitors to read it, because sya tulis apa yang saya fikir. So, kalau dah boring, tak yah la baca.

Saya ada ucapan sebenarnya.....

(1) Untuk mereka yang ada kesedaran dan perasaan untuk membantu rakyat Palestin dengan cara menderma, ataupun memulaukan produk2 Israel dan Amerika...

" Ikhlaskan niyat kita dalam melakukannya. Teruskan membantu...Dulu zaman awal kemunculan Islam...orang kafir Quraish sanggup boikot orang2 Islam. Our beloved Nabi SallahuAlaihiWasallam dan orang2 Islam kena pulaukan. Tak boleh ada sebarang hubungan dengan sesiapa. Tak boleh jual beli, tak dapat makanan, exactly macam orang Palestin ( rakyat Palestin obviously teruk lagi). Who boycotted them? THE KUFFAR! Why? Because they H.A.T.E Islam!

Now........ kuatkan semangat and continue our efforts..if we r truly sincere...I just imagine , saya yang tak de rumah, mak saya kena bunuh, adik saya...saya hilang keluarga saya, hilang ketenangan saya......dapat ke hati saya terima Mc'Donald yang ada depan mata? Saya rasa saya akan baling!

(2) Untuk sesiapa yang biasa2 je...tak setuju dengan semua usaha2 diatas...
I just imagine, saya lah yan tak de rumah, mak saya kena bunuh,adik saya...saya hilang keluarga saya, hilang ketenangan saya.....dapat ke saya terima Mc'Donald yang ada depan mata saya?
Saya rasa lah.....saya akan baling! Bukan saya tak suka Mx; Donald tu( ayam dia tak dosa apa pun..) Tapi saya cuma tak sanggup nak telan makanan yahudi.....Fikirlah.

Saya rasa tak mungkin dapat saya ungkapkan segala yang bergolak di minda saya....Terlalu banyak kalau nak explain. Saya tak minat tulis panjang2....kecuali dalam exam. Tu 10 page untuk 1 soalan pun saya suka. But, one conclusion I wanna stress upon...

Come on young Muslim better rise up!
Wabillahi Taufiq....Wal Hidayah.......Make me maaf for any harsh words......

No comments: